Wat heeft het gekost?
In dit onderdeel geven wij per deelprogramma een toelichting op de afwijking in de baten en de lasten
> 250 duizend euro.
Deelprogramma | Primitieve begroting | Actuele begroting | Rekening 2019 | Verschil |
Lasten | ||||
07.1 Fiets | 4.606 | 4.029 | 1.743 | 2.285 |
07.1.1 De fiets eerst | 0 | 0 | 130 | -130 |
07.1.2 Een samenhangend fietsnetwerk | 980 | 435 | 264 | 171 |
07.1.4 Fietsparkeren op maat | 3.626 | 3.594 | 1.350 | 2.244 |
07.2 Openbaar vervoer | 1.635 | 1.255 | 1.251 | 3 |
07.2.1 Bereikbaarheid dynamo's HOV | 1.470 | 1.090 | 906 | 183 |
07.2.2 Stedelijke bereikbaarheid OV | 165 | 165 | 345 | -180 |
07.3 Auto | 265 | 416 | 800 | -384 |
07.3.1 Bereikbaarheid dynamo's auto | 165 | 165 | 640 | -475 |
07.3.2 Stedel. bereikbaarheid auto | 100 | 251 | 161 | 90 |
07.3.3 In de wijken GAAT VERVALLEN | 0 | 0 | 0 | |
07.4 Parkeren | 13.720 | 14.078 | 13.539 | 539 |
07.4.1 Parkeervoorzieningen | 2.295 | 2.254 | 2.288 | -34 |
07.4.2 Parkeerbedrijf | 11.425 | 11.825 | 11.251 | 573 |
07.5 Verkeersveiligheid | 64 | 457 | 444 | 14 |
07.5.1 Verkeersveiligheid | 64 | 457 | 444 | 14 |
07.6 Overig verkeer | 9.612 | 12.252 | 11.233 | 1.019 |
07.6.1 Overig verkeer | 9.612 | 12.252 | 11.233 | 1.019 |
Totaal Lasten | 29.902 | 32.487 | 29.011 | 3.476 |
Baten | ||||
07.1 Fiets | 0 | 0 | 0 | |
07.1.1 De fiets eerst | 0 | 0 | 0 | |
07.1.2 Een samenhangend fietsnetwerk | 0 | 0 | 0 | |
07.1.4 Fietsparkeren op maat | 0 | 0 | 0 | |
07.2 Openbaar vervoer | 0 | 0 | 578 | 578 |
07.2.1 Bereikbaarheid dynamo's HOV | 0 | 0 | 50 | 50 |
07.2.2 Stedelijke bereikbaarheid OV | 0 | 0 | 528 | 528 |
07.3 Auto | 0 | 0 | 109 | 109 |
07.3.1 Bereikbaarheid dynamo's auto | 0 | 0 | 0 | |
07.3.2 Stedel. bereikbaarheid auto | 0 | 0 | 109 | 109 |
07.3.3 In de wijken GAAT VERVALLEN | 0 | 0 | 0 | |
07.4 Parkeren | 20.105 | 20.231 | 21.192 | 961 |
07.4.1 Parkeervoorzieningen | 2.889 | 2.889 | 2.867 | -22 |
07.4.2 Parkeerbedrijf | 17.215 | 17.341 | 18.324 | 983 |
07.5 Verkeersveiligheid | 0 | 0 | 0 | |
07.5.1 Verkeersveiligheid | 0 | 0 | 0 | |
07.6 Overig verkeer | 1.196 | 1.496 | 1.606 | 110 |
07.6.1 Overig verkeer | 1.196 | 1.496 | 1.606 | 110 |
Totaal Baten | 21.301 | 21.727 | 23.484 | 1.757 |
Totaal Saldo voor bestemming | 8.601 | 10.760 | 5.527 | 5.233 |
Reserve mutaties | ||||
Totaal toevoegingen | 3.042 | 4.556 | 4.556 | 0 |
Totaal onttrekkingen | 0 | 0 | 0 | 0 |
Totaal saldo na bestemming | 11.643 | 15.316 | 10.083 | 5.233 |
Financiële toelichting
7.1 Fiets | Lasten | Baten | Saldo |
(Bedragen x 1.000 euro) | 2.285 | 0 | 2.285 |
HOV Netwerkanalyse (V 165 duizend euro) Fietsparkeren V&D-locatie (V 1,8 miljoen euro) Fietsparkeren (V 138 duizend euro) Tijdelijke maatregelen fietsenstallingen (V 106 duizend euro) Intensiveringsmiddelen Verkeer (V 77 duizend euro) Overige (N 1 duizend euro) |
7.2 Openbaar vervoer | Lasten | Baten | Saldo |
( Bedragen x 1.000 euro) | 3 | 578 | 581 |
HOV Netwerkanalyse (V 527 duizend euro) Projectresultaat HOV As West (V 528 duizend euro) Bij de afwikkeling van het project hebben wij geconstateerd dat ingebrachte eigen middelen op een andere wijze dienen te worden verwerkt. Daaruit is 528 duizend euro voordelig resultaat ontstaan. Ook heeft dit geleid tot een hogere boekwaarde van het project, die via de beklemde reserve kapitaallasten wordt gedekt. Deze boekwaarde wordt in 40 jaar afgeschreven ten laste van de reserve. Plankosten Stationsgebied (N 544 duizend euro) Intensiveringsmiddelen Verkeer (V 96 duizend euro) Overige (N 26 duizend euro) |
7.3 Auto | Lasten | Baten | Saldo |
( Bedragen x 1.000 euro) | -384 | 109 | -275 |
HOV Netwerkanalyse (N 187 duizend euro) Plankosten Zuidelijke Ringweg (N 287 duizend euro) Intensiveringsmiddelen Verkeer (V 199 duizend euro) |
( Bedragen x 1.000 euro)
7.4 Parkeren | Lasten | Baten | Saldo |
( Bedragen x 1.000 euro) | 539 | 961 | 1.500 |
Parkeerbedrijf (V 1,5 miljoen euro) Overige (N 49 duizend euro) |
7.6 Overig verkeer | Lasten | Baten | Saldo |
( Bedragen x 1.000 euro) | 1.019 | 110 | 1.129 |
Regeling Ringsparen (V 454 duizend euro) Intensiveringsmiddelen Verkeer (V 520 duizend euro) Zero-emissie stadslogistiek (V 137 duizend euro) Overige (V 18 duizend euro) |